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NSFW/18+ Contents WARNING!
This mod contains highly suggestive (NSFW) stuff, so beware.
If you don't want that, please be cautious when viewing the contents of this topic, especially if you're a minors, and don't download this mod.
NSFW/19금 컨텐츠 경고
이 모드는 매우 선정적인 내용을 포함하고 있으므로, 관련 내용을 원치 않는 분이나 미성년자는 내용 열람에 각별히 조심해주시길 바라며, 부디 다운로드에 주의해주십시오.
Succubus' Doom is a gameplay mod based on the succubus. It maintains the basic fun of Doom, enhances action, and adds eye candy elements.
서큐버스 둠은 서큐버스를 소재로 한 게임플레이 모드로써, 둠의 기본적인 재미를 유지하고 액션은 강화하되, 눈요기 요소를 첨가한 모드입니다.
Download (다운로드):
https://drive.google.com/drive/folders/ ... share_link
STORY (스토리):
Spoiler:
As the demons of hell took over the earth and made humans enslaved to them, there were people who became zombies or 'succubus spawns'.
Sergeant SEO Duna, is also attacked by Succubi and slowly becomes a succubus spawn.
Confused by the disturbing bodily changes and her seething desires that follow, she desperately holds herself back, still trying to fight demons.
Will the DOOM be hers or the demons'...?
지옥의 악마가 지구를 장악하며 인간들을 악마의 노예로 만들면서, 좀비가 되거나 '서큐버스 스폰'이 돼버리는 사람들이 생겨나게 되었다.
서두나 하사 역시 서큐버스들에게 불의의 습격을 당해 서서히 몽마화 되어버린다.
불온한 신체 변화와 그에 따르는 끓어오르는 충동에 혼란스러운 그녀였으나, 필사적으로 자신을 억누르며 여전히 악마들과 맞서 싸우려 한다.
과연 '명운'은 그녀의 것이 될지, 악마들의 것이 될지...
Images / Screenshots (이미지/스크린샷):
Spoiler:
Features (모드 주요 요소):
Spoiler:
English:Spoiler:한국어:
• Fascinating visuals and mugshots of a female protagonist who became a succubus spawn, and an interface depicting a mysterious succubus.
• Various sexy screen images: loading screen / title screen / intermission screen
• Succubus and Succubus Spawn will appear as monsters instead of Imps and Zombiemen. It has various death sprites.
• Hell Knight is changed to a monster armed with armor to match its name.
• Various monster sounds and item sounds are added or changed.
• Players no longer have to worry about wasting ammo and medikits.
Ammunition can be held in excess of the maximum amount (still cannot be acquired at maximum)
HP is restored to 110. (The remaining amount is left as a stimpak, etc. Like ammunition, you cannot acquire it when you have more than 100 HP.)
Soulsphere can be absorbed in 25 divided portions, and the remaining amount remains in place and can be acquired again later.
It also slightly upgrades the defense of light armor.
• You no longer 'always' auto-pickup another armor, you can only auto-pickup it when the armor value is low, or you can manually acquire it by standing on the item and pressing the 'Use' key.
Light Armor: Light armor is not acquired automatically if you have more than 50 armor remaining, which is half of your armor value.
Mega Armor: Mega Armor is not acquired automatically if you have more than 100 armor remaining, which is half of your armor value. (Always acquired automatically when wearing light armor)
Megasphere: If both health and armor are above 100, partially absorb and restore health and armor.
If either health or armor is less than 100, it is immediately absorbed and takes full effect as before.
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[Magics]
• Charm [Right-click + ←]: Charms the enemiy with a certain chance. The chance varies based on the monster's strength, and Arch-Viles and bosses cannot be Charmed.
Charm's cooldown is stopped while an enemy is charmed.
• Explosive Rune [Right-click + ↓ ]: Places an explosive rune in the air. Deals some AoE damage.
• Spook: Makes an enemy flee for a short period of time. The duration depends on the strength of the monster, and the Arch-Vile or the boss will not be spooked.
• Grease: Makes the floor slippery, impeding the movement of enemies within range.
• Cure Light Wounds (CLW): Heals 10 health. At 150+ Health, only half the amount is healed, with the remainder going to Armor instead.
• Minor Drain: Automatically applies to kicks, restoring a small amount of health and armor on hit. Has a cooldown.
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[etc]
• You no longer have to worry about the side effects of the partial invisibility power-up.
Non-Hitscanners attack normally against partially invisible player.
It also provides some damage resistance. (Hexen Style Armor)
• When acquiring a Berserk, the SMG is also powered up for about 40 seconds and can be fired at high speed.
• Monsters' projectile damage roll minimum and maximum deviations have been reduced from 1-8x to 2-7x.
• Increased projectile speed and damage of some monsters.
• Lost Soul's HP is reduced by 30%.Spoiler:
• 서큐버스 스폰이 돼버린 여성 주인공의 매혹적인(?) 비주얼과 머그샷, 그리고 의문의 서큐버스가 그려진 인터페이스
• 야시시한 각종 스크린 이미지: 로딩 화면 / 타이틀 화면 / 인터미션 화면 (미션 결과창)
• 서큐버스 및 서큐버스 스폰이 몬스터로써 임프와 좀비맨 대신 등장하게 됩니다. 여러 사망 애니메이션을 가집니다.
• 헬 나이트가 이름에 걸맞게 갑옷으로 무장한 몬스터로 변경됩니다.
• 다양한 몬스터 사운드와 아이템 사운드가 추가 또는 변경됩니다.
• 이제 플레이어는 더이상 탄약과 회복킷의 낭비를 걱정할 필요가 없습니다.
탄약은 최대치 이상으로 보유 가능하며 (여전히 최대치 상태에선 추가 습득 불가능)
체력은 110 까지 회복됩니다. (잔여량은 스팀팩 등으로 남겨집니다. 탄약과 마찬가지로 100 이상의 체력일 땐 습득 불가.)
소울스피어는 25씩 나누어 흡수 가능하며, 남은 양은 그 자리에 잔류하여 추후에 다시 습득 가능합니다.
또한 경갑의 방어력을 소폭 업그레이드 시켜줍니다
• 갑옷을 입고 있을 때 더이상 다른 갑옷을 '항상' 자동습득하지 않으며, 아머 수치가 낮을 때만 자동 습득하거나, 아이템 위에 서서 Use 키를 눌러 수동으로 습득할 수 있습니다.
경갑 : 경갑옷은 아머치의 절반인 50 이상 남아있을 경우 자동으로 습득되지 않습니다.
메가아머 : 메가아머는 아머치 절반인 100 이상 남아있을 경우 자동으로 습득되지 않습니다. (경갑을 입고있을 경우엔 항상 자동 습득)
메가스피어: 체력과 아머 모두 100 이상이라면 부분적으로 흡수하여 체력과 아머를 회복합니다.
체력이나 아머 둘 중 하나가 100 미만이라면 즉시 흡수하여 기존과 동일하게 최대 효과를 발휘합니다.
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[마법]
• 매혹 (Charm): [우클릭 + ←] 적을 일정 확률로 현혹합니다. 확률은 몬스터의 강함에 따라 다르며, 아크-바일이나 보스는 현혹되지 않습니다.
매혹된 적이 존재하는 동안은 매혹의 재사용 대기 시간이 정지됩니다.
• 폭발의 룬 (Explosive Rune): [우클릭 + ↓ ] 폭발하는 룬을 허공에 설치합니다. 다소의 범위 피해를 입힙니다.
• 겁주기 (Spook): 적을 짧은 시간 동안 도망가게 만듭니다. 지속 시간은 몬스터의 강함에 따라 다르며, 아크-바일이나 보스는 겁먹지 않습니다.
• 기름막 (Grease): 바닥을 미끄럽게 만들어 범위 안에 들어온 적들의 이동을 방해합니다.
• 가벼운 상처 치료 (CLW): 체력을 10 만큼 회복합니다. 150 이상의 체력에서는 절반 만큼만 회복하며, 나머지 양은 아머로 대신 회복합니다.
• 하급 흡수 (Minor Drain): 발차기에 자동으로 적용되며, 타격 시 체력과 아머를 소폭 회복합니다. 재사용 시간이 존재합니다.
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[그 외]
• 더이상 부분 투명화 파워업의 부작용을 걱정할 필요 없습니다.
투사체 공격을 하는 적들은 부분 투명화 상태의 플레이어 상대로 보통 상태와 같이 공격합니다.
또한 약간의 피해 저항력을 제공합니다. (헥센 스타일 아머)
• 버서크 습득 시 약 40초 간 SMG 역시 파워업되어 초고속으로 연사할 수 있습니다.
• 몬스터들의 원거리 투사체의 최소 최대 피해 편차가 1~8배 에서 2~7배로 줄어듭니다.
• 몇몇 몬스터들의 투사체 속도와 대미지가 증가합니다.
• 로스트 소울의 체력이 30% 감소합니다.
Weapon Changes
Spoiler:
• Weapon switching and casting spells is possible before the end of the firing/reload sequence for Super Shotgun, Shotgun, Rocket Launcher, Plasmagun, etc.
• Hand grenades are added. Can be used every every 50 seconds.
• SMG is added as a starting weapon.
- When upgraded, the first two shots work the same as the chaingun in the original DOOM game.
• Shotgun: Base average damage increased from 70 to 90. (very high chance to kill a chaingunner and lost soul in one shot).
- When you acquire the Super Shotgun, you can inflict up to 105 average damage as the distance decreases.
- Accordingly, the vertical bullet spread is applied.
- 15% chance to deal approximately 160% critical damage when land an accurate hit.
• Super Shotgun: Inflicts a small amount of additional damage when hit from very close range.
- 15% chance to deal approximately 160% critical damage when land an accurate hit.
• Microgun (Chaingun): Increases rate of fire and bullet damage.
- Accelerates slowly, and recoil is applied.
• Rocket Launcher: Increases rocket speed by 25%.
- Fire while holding down the Use key, you can fire with the No auto-aim.
• Plasma Chaingun: Slightly upgraded if you have a BFG.
(Increases the projectile speed and damage. Removes the delay after firing.)
• BFG: Mainshot now deals 500 fixed damage.
When you acquire the BFG, you also acquire the Plasmagun.
• Gauss Cannon (Slot 7): Starts with a weapon by default, and has a very long range.
Charged by killing enemies.
• Chainsaw: Hitting an enemy restores health and armor, which can reach a maximum of 75 / 100 points each.
• Kick: 33% chance to deal approximately 160% critical damage.
• 다음 무기 격발 후 딜레이 동안에 무기 스위칭 및 주문 시전이 가능합니다: 샷건, 슈퍼 샷건, 마이크로건, 로켓 런처, 플라즈마 체인건 등.
• 수류탄이 추가됩니다. 50초 마다 사용할 수 있습니다.
• 컴팩트 머신건이 스타팅 무기로써 추가됩니다.
- 업그레이드 시, 첫 두발은 원본 둠 게임과 같이 크로스헤어에 정확히 명중합니다.
• 샷건: 기본 대미지 기대값이 70에서, 거리에 따라 90으로 증가합니다 (전탄 히트 시 매우 높은 확률로 체인거너와 로스트 소울을 일격에 사살 가능).
- 슈퍼 샷건 습득 시, 거리가 가까워짐에 따라 최대 105의 평균 대미지를 입힐 수 있게 됩니다.
- 이에 따라 상하 탄퍼짐이 적용됩니다.
- 정확히 명중 시 15% 확률로 약 160%의 치명타 피해를 입힙니다.
• 슈퍼 샷건: 초근거리에서 타격 시 약간의 추가 대미지를 입힙니다.
- 격발 애니메이션이 모두 끝나기 전에 무기 스위칭 (및, 주문 시전)이 가능해집니다.
- 정확히 명중 시 15% 확률로 약 160%의 치명타 피해를 입힙니다.
• 마이크로건 (체인건): 연사 속도와 총탄 대미지가 증가합니다.
- 집탄률은 저하되었으며 반동 또한 강해집니다.
• 로켓 런처: 탄속이 25% 빨라집니다.
- Use키를 누른채로 격발하면 자동 조준 영향을 받지 않고 발사할 수 있습니다.
• 플라즈마건: BFG 습득 시 탄속이 빨라지고 대미지가 소폭 늘어나며, 격발 후 딜레이가 제거됩니다.
• BFG: 이제 메인 투사체가 500의 고정 대미지를 입힙니다.
- BFG 습득시 플라즈마건도 동시 획득합니다.
• 가우스 캐논 (7번): 기본적으로 소지한채로 시작하며, 매우 긴 사거리를 지닌 무기입니다.
악마를 처치함으로써 충전됩니다.
• 전기톱: 적에게 공격을 가하면 체력과 아머를 회복하며, 각각 최대 75 / 100 포인트에 다다를 수 있습니다.
• 발차기: 33% 확률로 약 160%의 치명타 피해를 입힙니다.
Videos (게임 영상):
Spoiler:
Weapon Showcase 무기 소개 영상
Gameplay video - Hellbound Map 05 게임 플레이 영상 - 헬바운드 맵 05
Gameplay video - Reverie Map 21 게임 플레이 영상 - Reverie 맵 21
CREDITS (크레딧):
Spoiler:
-------[Graphics]------------------------
All works except below : GamingKat
STARTUP : AI Generated
Logo : Doom 3 (id Software) / Hellstorm Archon
Mugshot : Original picture (partial) - Gaden
InterPic(Normal): (Original image) AI Generated
Skill Cooldown Icon: Baldur's Gate: Enhanced Edition
Tracers / Wall hit effects: ZION v07 / Trailblazer
--------[Sprites]------------------------
Succubus - Diablo / The King of Fighters '98 / Golden Axe
Female soldier sprites - Alice Jameson
CMG - Project Brutality
Shotgun - Duke Nukem 3D
Supershotgun - BDv21 gold Angled weapons Alpha5
Chaingun - BDv21 gold Angled weapons Alpha5
Dual MP - 3D Realms / Sonik.o.fan / Captain J
Rocket Launcher - ZION v07
Plasma Chaingun - Duke Nukem 3d
Plasma Weapon (Arach) - Vostyok, Sonik.o.fan
BFG 9000 - ZION v07 / Smooth Doom (BFG ball & Extra)
Gauss Cannon - D4T
Grenade - BD v19
Casings - BD v19
Shell ammo - PB 3.0
--------[Sounds]------------------------
SEO Duna - Diablo / Wow, etc.
Succubus - Diablo / Castlevania: Symphony of the Night / The King of Fighters '98
Hit sound - Diablo, etc.
Revenant (pain/plasma death sound) - Diablo
Dual Pistols - Struggle - Antaresian Legacy
Shotgun - Duke Nukem 3D
Supershotgun - Halo mod / BDv19 (maybe)
Chaingun - ZION v07
CMG - Project Brutality
Rocket Launcher - ZION v07 / Diablo
Gauss Cannon - Mass Effect 2 / ZION v07
Teleport / Blursphere - Heretic
Backpack / Armor / Health Potion / Soulsphere - Diablo
Others - BD v19 / Project Brutality / Doom Zero, etc.
--------[Music]-------------------------
Intermission music - Hellbound
--------[Codes]-------------------------
ZDoom Wiki
BFG 9000 - ZION v07 / D4T
Gauss Cannon - D4T
Tracers / Wall hit effects - ZION v07 / Trailblazer
Casings / Grenade - BD v19
-----[Autoload mods]--------------------
Nash's Gore Mod 1.01 - Nash Muhandes
SBrightmaps.pk3 - Z86
----[Special Thank to]------------------
GZDoom
ZDoom Wiki
SLADE
Captain J
Full Credits List for Autoload mods/graphics/sprites/sounds/code included in the file.
If you think I missed anything or miscredited please let me know. I will fix it and it was no way intentional.
전체 크레딧 목록 (오토로드 모드/그래픽/스프라이트/사운드/코드 등)은 압축 파일 내에 들어있습니다.
혹시 제가 빠트린 목록이나 잘못 기재한 부분이 있다면 부디 알려주시길 바랍니다. 의도하지 않은 바, 신속히 수정하겠습니다!
Change Log (패치노트):
Spoiler:
한국어Spoiler:[v0.4.0 beta]
[v0.3.3]
샷건 비정상 대미지 수정
[v0.3.2]
새 서큐버스 사망 스프라이트 추가
권총 개선: 이제 우클릭으로 조준할 수 있으며, 이 상태에서 탄약을 소모한 더 강력한 격발이 가능합니다.
9mm 탄약을 아끼면서 탄환 당 더 강한 대미지를 주고자 할 때 사용할 수 있습니다.
장탄수가 15 → 17발로 상향됩니다.
총을 꺼내들 때 9발 만큼 추가로 자동 재장전 됩니다.
샷건 노업 상태에서의 탄퍼짐 감소
샷건 노업 상태에서 중급 이상 악마 상대로 평균 대미지 90으로 증가 (가까운 거리 한정)
[v0.3.1 핫픽스]
샷건 연사속도 오류 수정
듀얼 MP 재장전 애니메이션 오류 수정
[v0.3]
게임오버 스크린 추가
콘솔창 백그라운드 (CONBACK) 이미지 추가
일부 서큐버스 Death 스프라이트 리뉴얼 (CONBACK과 동일한 이미지)
클러스터 백그라운드 이미지가 변경됩니다.
이제 'Switch on pickup' 옵션에 정상적으로 영향받습니다. (로켓런처, 버서크 습득시엔 제외)
총기를 든 채로 시전하는 빠른 발차기가 추가됩니다. 크리티컬 피해가 발생하지 않습니다.
듀얼-MP의 피해량이 10% 증가합니다.
로켓런처 격발 시, 우클릭을 누른채로 좌클릭하면 (반대 역시 마찬가지) 자동 조준 영향을 받지 않고 발사할 수 있습니다.
몇몇 머즐 플래쉬 이펙트 향상
샷건 펌프 애니메이션 개선
권총의 첫 격발이 빨라집니다.
룬 폭발 시 화면 플래시가 추가됩니다.
[v0.2.1]
듀얼 MP (아킴보 타입 무기) 추가
듀얼 MP의 탄약이 다 떨어졌을 때 CMG로 자동 스위치해주는 옵션 추가
마법 캐스팅 스프라이트 좀 더 깔끔하게 다듬음
탄약 없이도 플라즈마건 발사가 가능하던 것 수정
[v0.2]
포즈 스크린 이미지 추가됨
(얼티밋 둠) 에피 1~3 인터미션 화면을 서큐버스 둠의 것으로 대체
(얼티밋 둠) 에피 2~4의 클러스터 백그라운드 이미지 및 에피 1,4의 피날레 이미지를 임시 이미지로 대체.
마법 쿨다운 아이콘 개선
마법 쿨다운 소폭 상향 조정
이전 레벨에서 현혹 주문에 걸린 몬스터가 있었을 때 새 레벨 진입 시 쿨다운이 정지하는 현상 수정
CMG 스프라이트 살짝 변경
아라크노트론에게서 노획하는 플라즈마 무기 추가 (플라즈마 체인건보다 다소 약한)
레버넌트가 9mm 탄약을 소량 드랍.
• Slightly revamped the intermission screen image
• Added a mugshot when the main character dies.
• Added a new succubus death sprite.
• Shotgun Critical Hits have a 100% chance to inflict a long stagger on various demons (except for some powerful enemies).
• If you kill an enemy with very low health with a Critical Hit using the Shotgun and Super Shotgun, your next shot will be 100% Critical.
(If you miss, the Guaranteed critical hit is consumed)
• The K2 Rifle is added as the protagonist's signature weapon.
--- Has a chance to critical hit. Critical hits deal approximately 160% damage and automatically reload for 3 rounds.
--- If the Microgun is triggered within a certain amount of time after an attack with the Rifle, it will quickly accelerate to full spin and fire.
--- Has synergy with several other weapons.
----- Shotgun / Super Shotgun / Rocket Launcher / Plasmagun: Proportional to the number of times you hit an enemy, your next attack with the Rifle has a double chance of scoring a critical hit.
----- Minigun / Plasmagun: For every two hits on an enemy, the Rifle automatically reloads one bullet.
----- CMG / Twin-MPs : For every four hits on an enemy, the Rifle automatically reloads one bullet.
• Twin-MPs: Now deal 20-25% more total damage than CMG (depending on the enemy),
have better stopping power (chance to trigger the pain motion).
In exchange, the accuracy is worse and reloads take longer than CMG.
Magazines increased to 80 rounds total.
• CMG / Twin-MPs / K2 rifle: Changed to allow switching to another weapon or a quick kick while reloading.
• Pistol: If you have less than 50 rounds of 9mm ammo available, the amount in your CMG magazine will be totaled.
• Significantly increased weapon switching speed after kicking (slightly increased for quick kicks)
• Absorbs 10 points for a minor drain with a normal kick (slot 1).
• Quick Kick now only deals 73% damage and doesn't crit, instead knocking enemies back once.
• Microgun damage is reduced by approximately 10%.
• Fixes an issue where spells could not be cast when there was no Plasmagun energy.
• BFG tracer gains 1 every 4 hits, and 5 plasmagun energy when the main shot is hit.
• Armor Bonus improvements: If you gain Armor Bonus first and then Armor, you will now retain the bonus for the number of Armor Bonus you had previously gained.
This will reset each time you gain an Armor.
• Increases the visibility of Revenant's Seeker Missiles.
[v0.3.3]
- Fixed Abnormal Shotgun Damage
[v0.3.2]
- Added a new succubus death sprite.
- Pistol rework: You can now right-click to aim, which allows you to fire a more powerful shot that consumes ammo.
This can be used when you want to conserve 9mm ammo while dealing more damage per shot.
Ammo capacity increased from 15 to 17 rounds.
When you draw the pistol, it automatically reloads with 9 more rounds.
- Shogun: Reduced shot spread.
Increased average damage to 90 against Intermediate and above demons without upgrades (close range only)
[v0.3.1 hotfix]
- Fixed Shotgun Rate of Fire Error
- Fixed Dual MPs' Reload Animation Error
[v0.3]
- Added a Gameover screen.
- Added a background image of the Console (CONBACK).
- Revamped a succubus' death sprite (Same image as CONBACK).
- Changed the Cluster background image.
- Now properly affected by the 'Switch on pickup' option. (Except when acquiring Rocket Launcher and Berserk)
- A 'Quick kick' is added. No critical hits occur.
- Dual-MPs' damage increased by 10%.
- Rocket Launcher: Left-click while holding right-click (and vice versa), fires without being affected by auto-aim.
- Improved some muzzle flash effects
- Slightly improved shotgun animation
- Pistol's first shot is now faster.
- Added a screen flash to the Rune explosion.
[v0.2.1]
- Added Dual MPs (Akimbo type weapon)
- Added option to automatically switch to CMG when Dual MPs run out of ammo
- Cleaned up Magic casting sprites
- Fixed Plasma Gun being able to fire without ammo
[v0.2]
- Pause screen image added
- (Ultimate Doom) Replaced episodes 1~3 intermission screen with Succubus' Doom's one.
- (Ultimate Doom) Replaced the cluster background images of episodes 2~4 and the finale images of episodes 1 and 4 with temporary images.
- Improved skill cooldown icon
- Slightly adjusted skill cooldown (mostly, beneficial to player)
- Fixed an issue where the cooldown stopped when entering a new level when there was a monster affected by the charm spell from the previous level
- Changed the CMG sprite slightly
- Added Plasma weapon to loot from Arachnotron (slightly weaker than Plasma Chaingun)
- Revenant drops a small amount of 9mm ammo.