Page 1 of 2

SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sun Dec 31, 2017 3:47 pm
by Skelegant

After years of starting and not finishing projects, it's high time I do something productive with my sprites :D
Everything here is free to use, giving credit would be nice tho

GUNZ FOR MILES:
Spoiler:



Wolf3d-style weapons:
Spoiler:



Monster/character sprites:
Spoiler:


Random stuff:
Spoiler:

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Mon Jan 01, 2018 12:35 am
by Captain J
Looks very neat and promising! And gotta love that Squared Guts! XD

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Mon Jan 01, 2018 7:00 pm
by Black Rock Shooter
One of the most elegant resource threads ever, and those destroyable Doom64 props are just amazing.

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Wed Jan 03, 2018 8:57 pm
by angrymerc29
oh man so happy you finally made a sprite resource thread,I can't wait to see what other sprites you will put on here :D

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sun Jan 07, 2018 6:09 am
by Skelegant
Main post updated with tons of new sprites and some spoilers to keep everything tidy :)

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Wed Jan 10, 2018 6:47 am
by TheNightATK300
These sprites look so neat! I might use one of those sprite sheets someday, if I can lol. Good job here.

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Thu Jan 11, 2018 4:23 pm
by Dr_Cosmobyte
You forgot your beautiful Mauser C96 you've done :p

Anyway, wonderful thread, buddy!

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Fri Jan 12, 2018 11:56 pm
by Skelegant
I was gonna upload it earlier but couldn't find the original sprites :D
Main post updated with mauser as well as nun sprites and the sword from Nun with a gun (would be ideal for anyone making a Zorro mod)

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Fri Jan 12, 2018 11:58 pm
by Captain J
Those Black gloves definitely looks shiny and better! The current one is kinda bright and is grey more than black, so yeah. Nice work.

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 12:07 am
by jdredalert
Loved the monster/character section! Do you have plans for female characters/monsters as well - i mean, besides the nun?

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 12:33 am
by Skelegant
I have a few I'll upload as soon as I find them (including my personal doom skin which should be useful as a female chaingunner replacement)

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 10:16 am
by Wiw
Oooo, the Harvester blade! I wanted to do something with the Harvester game, but it went nowhere.

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 12:12 pm
by Dr_Cosmobyte
Here's the page which you posted the original C96:

https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=4&t=15080&p=999101#p999101

:)

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 12:44 pm
by TheRailgunner
Skelegant wrote:The ultimate in demon atomization: the HCF 2K! (guess what the hcf stands for lol)
Image


Half-circle-forward? I cannot think of a move that requires HCF followed by two kick buttons.

If you make a QCF-2P, can you make the energy blue?

Re: SKELEGANT'S SPRITE BOUTIQUE!

PostPosted: Sat Jan 13, 2018 6:14 pm
by Skelegant
Main post has been updated with the original mauser as well as more female characters and some ancient aliens enemies!

Wiw wrote:Oooo, the Harvester blade! I wanted to do something with the Harvester game, but it went nowhere.

Keep at it, even a Harvester easter egg in an unrelated mod is better than nothing :D That game needs more love.

TheRailgunner wrote:Half-circle-forward? I cannot think of a move that requires HCF followed by two kick buttons.
If you make a QCF-2P, can you make the energy blue?

It's not that sophisticated, it just stands for hard core fvcker lol (the QCF2p sounds cool though, alfire would use orange projectiles and maybe powered-up mode could fire a whole lot at once Akuma style)

btw would it be more convenient if I posted new sprites down here as well as in the main post or are people fine just browsing the main post for new stuff?