Spoiler:If noise is disabled and you press PgDn, then the menu code will seek past the disabled entries into garbage and crash. This crash arose in Zandronum, which disables (most of, for now) the compatibility options when in a netgame.Code: Select all
OptionMenu OptionsMenu { Option "Noise", "noise", "YesNo" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" Option "Stupider cvar", "stupidcvar", "YesNo", "noise" }
Crash in menu when using PgDn key with disabled menu entries
Moderator: GZDoom Developers
Forum rules
Please don't bump threads here if you have a problem - it will often be forgotten about if you do. Instead, make a new thread here.
Please don't bump threads here if you have a problem - it will often be forgotten about if you do. Instead, make a new thread here.
Crash in menu when using PgDn key with disabled menu entries
Consider the following MENUDEF, which replaces the options menu with a single option for "noise" and a bunch of dummy CVars:
Spoiler:If noise is disabled and you press PgDn, then the menu code will seek past the disabled entries into garbage and crash. This crash arose in Zandronum, which disables (most of, for now) the compatibility options when in a netgame.